بازی انیمیشن آموزش آنلاین

از زیرخاکی تا برنامه‌نویسی اسکرچ در یک بسته

بسته شماره چهار در خانه بمانیم

این هفته همراه فیلشاه به یک داستان پرماجرا سفر می‌کنیم، زیرخاکی پیدا می‌کنیم و از موزه آثار هنری هلند سر درمی‌آوردیم و دست آخر برنامه‌نویسی اسکرچ را یاد می‌گیریم. معرفی کتاب این هفته ویژه دختران باباست.

در بسته چهارم درمتن سرگرمی‌های جذاب، آموزه‌های تربیتی و روانشناختی، اطلاعات تاریخی و مهارت‌های ذهنی نهفته است در این بسته یک انیمیشن جذاب ایرانی و یک بازی رومیزی گروهی برای افزایش مهارت های ذهنی نوجوانان و بزرگسالان معرفی شده است.

انیمیشن فیلشاه

شخصیت اصلی کارتون فیلشاه یک بچه فیل خوش‌قلب و ساده‌دل است که در یک ماجرا، ناخواسته از خانواده جدا می‌افتد و مراحل تکامل شخصیتی را طی می‌کند در پایان داستان ماجرای حمله ابرهه به خانه خدا مطرح شده است. فیلشاه یک انیمیشن ایرانی، محصول ۲۰۱۷ است که از خیال‌پردازی و روایت تاریخی برای انتقال مفاهیم و افزایش جذابیت‌های نمایشی به خوبی بهره‌برداری کرده است. البته این انیمیشن سینمایی، اندکی درگیری و خشونت دارد و بهتر است کودکان خردسال با پدران و مادران خود به تماشای فیلشاه بنشینند تا والدین به پرسش‌های تاریخی آنها پاسخ بدهند.

درباره انیمیشن فیلشاه در سایت چی‌خوبه بیشتر بخوانید.

بازی رومیزی زیر خاکی

بازی زیرخاکی برای تقویت حافظه و بالابردن قدرت ریسک و تصمیم‌گیری مفید است. روش بازی به این ترتیب است که هر بازیکن در نوبت خود باید از دسته‌ زیرخاکی، کارت رو کرده و به رو کنارهم قرار بدهد. بازیکن تا زمانی‌که بخواهد می‌تواند کارت رو کند ولی هر زمانی که کارت تکراری رو کند، می‌سوزد و کارت‌های رو کرده را باید برگرداند. اگر پیش از اینکه بسوزد، کارت رو کردن را متوقف کند، می‌تواند هر چه رو شده را برای خود جمع‌آوری کند. بازی زیرخاکی برای نوجوانان و بزرگسال مناسب است و تعداد بازیکنان آن بیش از ۴ نفر است.

کتاب دختر بابا

موهبت‌ها و مصیبت‌های دختر بابا بودن

دختران معمولا بیش از پسران به پدرشان وابستگی عاطفی پیدا می‌کنند، دختر بابا اصطلاحی است برای دختران عزیزکرده پدران که همیشه بیش از دیگران محبوب پدرشان هستند، از این رو  باور می‌کنند که شخصیتی با ویژگی‌های خاص هستند، بنابراین انتظار دارند دیگران هم با آنها به خوبی پدرشان رفتار بکنند. کتاب دختر بابا نوشته مورین مورداک و ترجمه ساره سرگلزایی به آسیب‌شناسی این چالش روانشناختی تربیتی می‌پردازد.

موزه  ملی هلند در آمستردام

موزه ملی هلند را موزه امپراتوری و موزه رایکس هم می‌خوانند که بزرگ‌ترین موزه هلند و یکی از غنی‌ترین موزه‌های اروپا است. این موزه به آثار فرهنگی و هنری اختصاص دارد و نزدیک به یک میلیون اثر هنری را از سال‌های ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ میلادی دربر گرفته است، اما نزدیک به ۸ هزار اثر در موزه به نمایش عمومی درآمده است. موزه ملی هلند مجموعه کوچکی از هنر آسیا و مجموعه‌ای از شاهکارهای نقاشان «دوران طلایی هلند» مانند تابلوی «نگهبان شب» اثر رمبراند را در خود جای داده‌است.  نشانی اینترنتی موزه ملی هلند برای بازدید مجازی

آموزش برنامه نویسی تصویری به کودکان با زبان اسکِرَچ

زبان اسکرچ برای آموزش به کودکان ۸ تا ۱۶ سال طراحی شده است. می‌توان آشنایی با مفاهیم و کاربردهای این زبان را پیش نیاز یادگیری همه زبان‌های برنامه‌نویسی دیگر دانست. زمان این دوره ۶ ساعت و ۱۵ دقیقه است و آموزشگاه اینترنتی فرادرس آن را ارائه کرده است.


دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

Solve : *
12 + 11 =