یک بسته برای سفر به تاریخ و دنیای دیگر

بسته شماره پنجم در خانه بمانیم

این هفته همراه میگوئل به دنیای ارواح می‌رویم، از موزه بریتانیا و منشور حقوق بشر کوروش بازدید می‌کنیم، با اصول کار تیمی آشنا می‌شویم و در بازی اسپلندور نقش یک بازرگان را بازی می‌کنیم.

در بسته پنجم بیش از همه بر مفهوم کار گروهی، ارتباط با جمع و اهمیت خانواده تاکید شده است. جدای از معرفی آموزش آنلاین کار تیمی، درونمایه انیمیشن هم بر اهمیت خانواده تاکید دارد و بازی اسپلندور هم بصورت گروهی برای تمام سنین است، کتاب این هفته هم توصیه هایی برای ارتباط موثر با نوجوان نافرمان دارد.

انیمیشن کوکو 

میگوئل، پسر مکزیکی، موسیقی را خیلی دوست دارد، درحالیکه مادر بزرگش از موسیقی بیزار است، او مطلع می‌شود که پدربزرگش یکی از بزرگترین نوازنده‌های گیتار بوده است. میگوئل نادانسته کاری می‌کند که نیمه‌روح شده و به دنیای شاد ارواح می‌رود،  او برای بازگشت به دنیای زندگان، باید پیش از طلوع آفتاب رحمت یکی از ارواح فامیل را به دست بیاورد.

درونمایه انیمیشن کوکو بر اهمیت خانواده تاکید می‌کند و تلاش خستگی‌ناپذیر میگوئل برای رسیدن به هدف دارد از نکات مثبت این انیمیشن هستند. نگاه ظریفی که به مفهوم پیچیده مرگ دارد تا اندازه‌ای به پدر و مادر کمک می‌کند این مفهوم را برای فرزند تبیین بکنند. کوکو محصول سال ۲۰۱۷ است و برای کودکان بالای ۱۱ سال توصیه می‌شود.

درباره انیمیشن کوکو در وب سایت چی‌خوبه بیشتر بخوانید.

 بازی رومیزی اسپلندور

اسپلندور یک بازی تخته‌­ای کارتی است که در آن بازیکنان نقش بازرگانان ثروتمند دوران رنسانس را ایفا می­کنند و باید با بهره‌­گیری از منابع اولیه‌­ای که در اختیار دارند، معادن ارزشمند و شبکه­‌های حمل و نقل را از آن خود کرده و با بکارگیری صنعتگران و هنرمندان، سنگ‌­های قیمتی خام را تراش داده و به جواهراتی گران‌بها تبدیل بکنند. این بازی برای کودک، نوجوان و بزرگسال مناسب است و ۴ نفر همزمان می‌توانند این بازی را انجام بدهند و از این جهت یک بازی خانوادگی به‌شمار می‌آید.

کتاب ارتباط با نوجوان نافرمان

نوجوانی فصل نافرمانی انسان است، مخاطب کتاب ارتباط با نوجوان نافرمان پدران و مادرانی هستند که فرزندانی در آستانه نوجوانی دارند. آرتور رابین، راسل براکلی و کریستین بنتون، نویسندگان این کتاب ۱۰ گام برای حل تعارض و بازسازی ارتباط با نوجوان نافرمان را بازگویی و پیشنهاد کرده‌اند و محتوای آن بسیار مفید، کاربردی و به دور از ابهام است. شهناز خالقی پور، فاطمه سادات طباطبائی‌نژاد ، ملیحه‌سادات کاظمی مترجمان این کتاب هستند.

موزه ملی بریتانیا در لندن

موزه ملی بریتانیا، یکی از بزرگترین و غنی‌ترین موزه‌های جهان است که بیش از ۷ میلیون گنجینه و آثار باستانی از بسیاری از فرهنگ‌ها، قوم‌ها و کشورهای جهان را از دوران پیش از تاریخ تا زمان حال در خود جای داده است. بیش از سیزده هزار جسم باستانی ایران از جمله منشور حقوق بشر کوروش در این موزه نگهداری می‌شوند. در بخش خاورمیانه موزه بریتانیا به‌جز ایران، اشیای باستانی گران‌بهایی از کشورهای عراق، فلسطین و … وجود دارد، جنبه‌های گوناگون فرهنگ و تمدن نیل، از ۱۰ هزار سال پیش از میلاد تا سده دوازدهم میلادی در بخش مصر و سودان باستان به نمایش درآمده است و به‌طور کلی موزه بریتانیا، بزرگ‌ترین مجموعه آثار مصری خارج از مصر را در اختیار دارد که سنگ‌نبشته روزتا (رشید) و مومیایی‌های خاندان سلطنتی مصر در این فهرست هستند. موزه بریتانیا گنجینه ازرشمندی هم از یونان باستان دارد، ۱۷ مجسمه و ۱۵ صفحه سنگی از میان ۹۲ صفحه معبد پارالیسوس در کنار مجموعه مرمرهای الگین که زمانی بخشی از معبد ۲۵۰۰ ساله پارتنون بوده‌است بخش یونان باستان موزه بریتانیا را غنا بخشیده‌اند.

نشانی اینترنتی موزه ملی بریتانیا برای بازدید مجازی

آموزش اصول کار تیمی

توانایی کار جمعی در زمره مهم‌ترین مهارت‌های کودکان و نوجوانان است. کریس کرافت، از اهمیت برآوردن توقعات، برقراری ارتباط واضح و موثر، حامی بودن و… صحبت می­کند. این دوره شامل ۲۷ ویدئوی ترجمه شده به مدت ۱ ساعت ۱۶ دقیقه است و آموزشگاه اینترنتی بلدشو آن را ارائه کرده‌است.


دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

Solve : *
20 + 8 =