انیمیشن افسانه هفت جنگل
۰
۲۱۴۹

هفت جنگل و چهل شخصیت در یک انیمیشن

تولید انیمیشن سینمایی افسانه هفت جنگل آغاز شد

افسانه هفت جنگل یک اتفاق ویژه در انیمیشن ایران است که با چهل شخصیت عروسکی، فضاسازی گسترده و بهره‌‌گیری از صدا پیشگان مشهور برای نخستین بار در ایران با تلفیق دو تکنیک عروسکی و پردازش رایانه‌ای (CG) ساخته می‌شود. این انیمیشن از محصولات انارستان است. احمدرضا نوری کارگردان افسانه هفت جنگل در گفت‌و‌گو با ایرنا درباره این انیمیشن توضیحاتی داده که در ادامه آمده است.

احمد رضا نوری کارگردان افسانه هفت جنگل در گفت‌وگو با ایرنا بر محتوای غیراقتباسی این اثر تاکید کرد و درباره موضوع این انیمیشن گفت: حیوانات یک جنگل امکان حرف زدن پیدا کرده‌اند اما این قابلیت خیلی هم خوب نیست، چون برای آنها دردسر ساز می‌شود. افسانه هفت جنگل بستر داستانی به‌روزی دارد و ترکیبی از داستان پلیسی در فضایی شاد است.

نوری با اشاره به اینکه افسانه هفت‌جنگل برای گروه سنی کودکان ساخته می‌شود، از نقش پُر رنگ موسیقی در این انیمیشن یاد کرد و اظهار داشت: به جز عنوان‌بندی در هر قسمت دو نماهنگ داریم که محسن خلیلیان آهنگسازی ترانه‌ها را برعهده دارد و موسیقی متن را حامد یاری می‌سازد.

نوری بر گستردگی ابعاد پروژه افسانه هفت جنگل تاکید کرد و ابراز داشت: افسانه هفت جنگل از فضاسازی گسترده‌ای برخوردار است به‌طوری که یک جنگل کامل برای آن سه بعدی سازی شده است، همچنین شمار شخصیت‌های آن به ۴۰ شخصیت عروسکی می‌رسد.

وی تصریح کرد: افسانه هفت جنگل برای نخستین بار در ایران با دو تکنیک عروسکی و پردازش رایانه‌ای (CG) ساخته می‌شود که ترکیب این دو تکنیک تنوع و عمق بصری ویژه‌ای به این کار بخشیده است. نادر مسیبی مدیریت جلوه‌های بصری افسانه هفت جنگل را برعهده دارد.

کارگردان افسانه هفت‌جنگل از انجام مراحل پایانی تولید این انیمیشن خبر داد و گفت: افسانه هفت جنگل از محصولات زیست بوم کودک و نوجوان انارستان است و مراحل فنی آن در استودیو انارستان انجام می‌شود.

گفتنی است افسانه هفت ‌جنگل برای شبکه خانگی ساخته می‌شود و احمدرضا نوری و رضا دستمالچی تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارند، محمد رضا علیمردانی سرپرست صداپیشگان و راوی است، محمد اعلمی و نازیلا نوریشاد عروسک‌سازی این انیمیشن را انجام داده‌اند. همچنین سرپرست نویسندگان علیرضا محمود زاده و  احمد رضا نوری هستند و حسین کاظمی، جواد نوروزی، میلاد قزن‌چای گروه نویسندگان این انیمیشن را تشکیل می‌دهند.


دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

Solve : *
6 + 30 =