۰
۱۳۶

گرامیداشت سالروز تولد مریم میرزاخانی در انارستان


مریم میرزاخانی ۲۲ اردیبهشت ۱۳۵۶ در تهران به دنیا آمد. مریم ازکودکی به رمان و نویسندگی علاقه داشت. او داستان‌هایی می نوشت و حتی در خواب هم نمیدید که روزی ریاضیدان بزرگی شود و به جایزه ای دست پیدا کند که بزرگترین ریاضی دانان آرزوی داشتن آن را دارند! با تمام شدن تحصیلات ابتدایی، مریم میرزاخانی پس ازقبولی در آزمون ورودی مدارس سمپاد وارد دبیرستان فرزانگان تهران شد.

تا قبل از سال ۲۰۱۴ کسی باور نمی کرد یک ایرانی بتواند برنده مدال جایزه فیلدز شود. مریم میرزاخانی اولین زن در جهان و اولین نفر در ایران بود که به این مدال دست پیدا کرد، جایزه ای که آن را  به نوعی جایزه نوبل ریاضیات میدانند. این جایزه به ریاضی‌دانان زیر ۴۰ سال اهدا می‌شود که کار ارزنده‌ای در ریاضیات انجام داده باشند.

انارستان بعنوان بزرگداشت روز مریم میرزاخانی مراسمی را در محل انارستان ترتیب داد  که در این مراسم با دانش آموزان در مورد زندگی مریم میرزاخانی و مسیر زندگی این دانشمند ایرانی صحبت شد و بصورت زنده و به کمک جلوه های ویژه روی پلتفرم آپارات قابل مشاهده بود.

همچنین دانش آموزان با سرویس های انارستان آشنا شدند و برای اولین بار با تکنولوژی AR و VR که یکی از خدمت های آتی انارستان است آشنا شدند


دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

Solve : *
30 + 30 =