یک بسته برای دوستی با انسان ها و طبیعت

بسته شماره سه در خانه بمانیم

این هفته با کریستوفر رابین آشنا می‌شویم که زندگی شهری او را از طبیعت و دوستان و خانواده‌اش جدا کرده اما سرانجام یک دوست به داد او می رسد. در بازی رومیزی جالیز با کشاورزی و اصول تجارت محصولات کشاورزی آشنا می‌شویم و البته در این بسته هم معرفی کتاب، آموزش آنلاین و موزه‌گردی هم داریم.

در بسته سوم بیش از همه مفاهیم دوستی و مهروزی با خانواده، حیوانات و طبیعت مطرح هستند که در دنیای امروز اهمیت دوچندانی پیدا کرده‌اند و مخاطبان آن تمام اعضای خانواده از پدران و مادران تا کودکان و نوجوانان را در برمی‌گیرد. شاید بهتر باشد اندکی به گذشته بیاندیشیم که چگونه دنیای امروز ما را از طبیعت دور کرده است برای این منظور بازدید از موزه هم مفید است.

انیمیشن کریستوفر رابین

کریستوفر رابین یک کودک است که دنیای شادی را در یک خانه جنگلی با شخصیت‌­های کارتونی سپری می‌کند، اما اقامت در یک مدرسه شبانه‌روزی کریستوفر را از این دنیا دور می‌کند، او بزرگ می‌شود و مشغول کار می‌شود و حتی یک لحظه هم برای تفریح و گردش وقت ندارد. خانواده‌اش هم از دست او ناراحت هستند، اما دوست دوران کودکی او با دردسر فراوان اوضاع را عوض می‌کند.

در داستان کریستوفر رابین توجه بیش از اندازه به کسب و کار به‌عنوان یک آسیب ناشی از شیوه زندگی صنعتی امروز مطرح است که باعث جدایی فرد از اعضای خانواده، دوستان و حذف تفریح از برنامه زندگی شده و از هم گسیختگی پیوندهای اجتماعی و افسردگی افراد را در پی داشته است و راه حل، بازگشت به طبیعت و توجه به نیروی معجزه‌گر دوستی و مهرورزی است.

این انیمیشن محصول ۲۰۱۸ است و از دید تکنیکی شخصیت‌های کارتونی را به فضای واقعی آورده و ترکیب جذابی از انیمیشن در فضای واقعی پدید آورده است.

بازی رومیزی جالیز

بازی جالیز سه مرحله دارد در مرحله‌ کاشت، بازیکن کارت محصولات کشاوری را در جالیزخود می‌کارد، در مرحله‌ بازار، دو کارت محصول را برای معامله با دیگر بازیکنان رو می‌کند و در مرحله‌ دریافت محصول، کارت‌هایی را به‌دست خودش اضافه می‌کند. بازیکنان با خرید و فروش سود می‌برند و با گسترش جالیزها و خرید کود و تراکتور، بازدهی جالیزها را افزایش می‌دهند. این بازی برای نوجوانان و بزرگسالان مناسب و تعداد بازیکنان ۳ تا ۷ نفر است.

کتاب سال‌های باورنکردنی

این کتاب در زمینه روانشناسی مشکلات رفتاری کودکان ۳ تا ۸ سال کمک می‌کند که به وسیله بازی کردن با فرزندان و استفاده از تحسین و پاداش برای پیشبرد رفتار خوب، ارتباط بهتر و موثرتری را با فرزندان برقرار کنیم. کتاب سال‌های باور نکردنی را کارولین وبستر استارتون نوشته و روحیه فنائیان آن را به فارسی ترجمه کرده است.

موزه متروپولیتن نیویورک

موزه متروپولیتن با ۲ میلیون اثر از بزرگ‌ترین و مشهورترین موزه‌های جهان است و مجموعه بزرگ و کم نظیری از آثار ایرانی هم دارد. قدیمی‌ترین آثار این موزه به  ۳۰۰ هزار سال پیش بازمی گردد از جمله سنگ آتش‌زنه‌ای که در مصر یافت شده‌است. برای بازدید مجازی به نشانی اینترنتی موزه متروپولیتن مراجعه کنید.

آموزش طراحی سایت ویژه کودکان و نوجوانان

در این دوره همه مفاهیم و کاربردهای ضروری، برای ساختن یک وب سایت و قرار دادن آن بر روی اینترنت، به صورتی که برای کودکان و نوجوانان مناسب باشد، ارائه شده است. مدت این دوره ۳ ساعت و ۳۴ دقیقه است که در پایگاه آموزشی فرادرس ارائه شده است.


دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

Solve : *
17 − 6 =