تفکر، خلاقیت و راهبردهای پیچیده در یک بسته

بسته شماره ششم در خانه بمانیم

این هفته با پاندای کونک‌فو کار مبارزه را تجربه می‌کنیم، از موزه آرمیتاژ و قالی پازیریک بازدید می‌کنیم، درباره آموزش تفکر به کودکان می‌خوانیم و به تماشای درس‌های آموزش خلاقیت می‌نشینیم و برای برنده شدن در بازی اتللو استراتژی طراحی می‌کنیم.

در بسته ششم بیش از همه بر مفهوم خلاقیت و تفکر تاکید شده است. در این بسته بازی اتللو معرفی شده که ذهن انسان را برای طراحی استراتژی‌های پیچیده پرورش می‌دهد. معرفی آموزش آنلاین «خلاقیت» و کتاب «آموزش تفکر به کودکان» در کنار بازدید از شاهکارهای هنری دنیا در موزه آرمیتاژ و سرانجام بهره‌گیری از خلاقیت در مبارزه‌های پاندای کنگ‌فو کار۳، وزن مفهومی خلاقیت و تفکر را در بسته این هفته افزایش داده‌اند.

 

انیمیشن پاندای کونگ‌فو کار ۳         

کای یک گاو مبارز است، او با هر استادی که مبارزه می‌کند نیروی آن استاد را هم می‌گیرد و تبدیل به گردنبند کوچکی می‌کند تا آنها را در برابر دشمنانش بزرگ کرده و استفاده کند. یک روز کای به روستای پاندای کونگ‌فو کار (پو) می‌رسد..

در پویانمایی پاندای کونگ‌فو کار از یک سو مفاهیم شجاعت، همدلی و نجات دیگران مطرح است و در مقابل حاوی گفتار نامناسب و خشونت فانتزی هست. پاندای کونگ‌فو کار ۳ محصول ۲۰۱۶ است و برای کودکان پسر بالای ۷ سال توصیه می‌شود.

درباره پویانمایی پاندای کونگ‌فو کار ۳ در وب سایت چی‌خوبه بیشتر بخوانید.

 بازی رومیزی اتللو

روش بازی دونفره اتللو ساده است، اما استراتژی­های پیچیده­ای دارد. بازی روی خانه­های یک صفحه مشبک انجام می­شود، هر بازیکن تلاش می­کند مهره­های خود را جایی قرار بدهد که یک یا چند مهره حریف را محاصره بکند، در نتیجه مهره‌های محاصره شده را برگردانده و به رنگ مهره خود دربیاورد. این به معنی محاصره و تصاحب است. این بازی برای کودک، نوجوان و بزرگسال مناسب است.

آموزش تفکر به کودکان

هدف کتاب آموزش تفکر به کودکان دستیابی به راهکاری است که مهارت‌های فکری کودکان را در خانه و مدرسه بارور بکند. در آغاز کتاب می‌خوانیم: «این کتاب برای کسانی نوشته شده است که به آموزش استدلال حل مسئله و تفکر به کودکان علاقه‌مند هستند. هدف این است که رویکردها و روش‌های نوین آموزش تفکر مستقل به کودکان هم در خانه و هم در مدرسه مورد بررسی قرار بگیرد. امروزه آموزش مهارت‌های فکری بالقوه یکی از باارزش‌ترین حوزه‌های تحقیق و توسعه آموزشی است. ریشه نهضت آموزش مهارت‌های فکری کودکان در این اعتقاد نهفته است که روش تفکر را می‌توان یاد گرفت و آموزش داد.»

رابرت فیشر نویسنده کتاب آموزش تفکر به کودکان است و مسعود صفایی‌مقدم و افسانه نجاریان آن را ترجمه کرده‌اند.

موزه آرمیتاژ سن پترزبورگ

با ۳ میلیون اثر هنری، یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان و از قدیمی‌ترین نگارخانه‌های هنری و موزه‌های تاریخ و فرهنگ جهان است. فرش ایرانی پازیریک، کهن­ترین فرش یافت­شده در این موزه نگهداری می­شود.

مجموعه آرمیتاژ در چهار ساختمان برپا شده ‌است. بنای اصلی، کاخ زمستانی نام دارد که محل سکونت رسمی تزارهای روسیه بوده‌است. موزه آرمیتاژ شعبه‌هایی بین‌المللی در آمستردام، لندن و لاس وگاس هم دارد. از جمله در بخش هنر غرب این موزه آثاری از میکل‌آنژ، لئوناردو داوینچی، پیتر پل روبنس، آنتونی فان دیک، رامبرانت، آگوست رودن، کلود مونه، پل سزان، ونسان ون گوگ، پل گوگن و پابلو پیکاسو به نمایش درآمده است. ناگفته نماند این موزه مجموعه آثار متعددی دارد که از جمله آنها می‌توانیم از نشان‌ها، لباس‌ها و جواهرات سلطنتی، مجموعه متنوعی از جواهرات ساخته فابرژه و بزرگترین کلکسیون موجود در جهان از طلای باستانی متعلق به اروپای شرقی و آسیای غربی نام ببریم.

نشانی اینترنتی موزه آرمیتاژ برای بازدید مجازی

افزایش خلاقیت

بیشتر آدم‌ها خلاقیت را یک ویژگی ذاتی می‌دانند اما در این دوره، روش‌های مختلف برای یادگیری خلاقیت آموزش داده می‌شود که آدم‌ها بتوانند در هر موقعیتی خلاقانه‌تر رفتار بکنند. مربی این دوره، درو بوید Drew Boyd است که مجموعه‌ای از رفتارها و تکنیک‌ها را برای خلق اید‌ه‌های جدید بازگو می‌کند. بوید در زمینه خلاقیت و نوآوری، آوازه جهانی دارد. او در تالیف بازی Inside the Box مشارکت داشته است و به عنوان مدیر اجرایی در زمینه برنامه بازاریابی تجربه دارد و دانشیار بازاریابی و نوآوری، دانشگاه سینسیناتی امریکا بوده‌است.

این دوره شامل ۱۷ ویدئوی ترجمه شده به مدت ۴۷ دقیقه و ۲۲ ثانیه است و آموزشگاه اینترنتی بلدشو آن را ارائه کرده‌است.


دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

Solve : *
29 + 20 =