گزارش تلویزیونی از تبلت ایرانی کودکان
۰
۳۱۶۰

آموزش‌های مجازی با تبلت نارتب

گزارش ویژه اخبار سراسری شبکه یک سیما از تولید تبلت ایرانی نارتب

رویکرد راهبردی شرکت راهکارهای هوشمند امین در ساخت این تبلت‌ها، تولید بر اساس شناخت خانواده‌های ایرانی است و این محصول امکان مدیریت فرزندان در فضای مجازی را برای خانواده‌ها فراهم کرده است. محمد آزمون، مدیر عامل این مجموعه در گفتگو با گزارشگر اخبار سراسری سیما در تشریح امکان مدیریت فرزندان در فضای مجازی بوسیله نارتب تصریح کرد: این مدیریت شامل برنامه زمانی استفاده از تبلت و برنامه‌ها، مدیریت استفاده از نرم‌افزارها و سخت‌افزارها و ورودی خروجی‌ها، تماس‌ها و پیامک‌ها و همجنین دسترسی به محیط‌های اینترنتی است.

اخبار سراسری شبکه یک سیما با اعلام اینکه «همزمان‌ با آموزش‌های مجازی تبلت تمام ایرانی با هزینه کمتر تولید شد»، در یک گزارشی ویژه به معرفی نارتب پرداخت و ضمن پخش تصاویر محصول و فرایند تولید با مدیران مجموعه دانش‌بنیان توسعه راهکارهای هوشمند امین درباره رویکرد‌های این مجموعه، ویژگی‌ها، قابلیت‌های نارتب و البته چالش‌های تولید این محصول به گفت‌و‌گو پرداخت.

مرتضی حیدری گوینده خبر با این مقدمه گزارش را آغاز کرد که در دوران همه‌گیری ویروس کرونا و افزایش استفاده از تبلت و تلفن‌های همراه برای آموزش مجازی به همت متخصصان کشورمان تبلت ایرانی با هزینه پایین‌تر از نمونه‌های خارجی تولید شده‌است.

نارتب بر اساس نیازسنجی از خانواده ایرانی تولید شده است

به گزارش محمد قاسم کیایی خبرنگار صدا و سیما، رویکرد راهبردی در ساخت این تبلت‌ها، تولید بر اساس شناخت خانواده‌های ایرانی است و این محصول امکان مدیریت فرزندان در فضای مجازی را برای خانواده‌ها فراهم کرده است.

محمد آزمون، مدیر عامل راهکارهای‌هوشمند امین در تشریح امکان مدیریت فرزندان در فضای مجازی بوسیله نارتب تصریح کرد: این مدیریت شامل برنامه زمانی استفاده از تبلت و نرم‌افزارها، مدیریت استفاده از برنامه‌ها، سخت‌افزارها و حتی ورودی خروجی‌ها، تماس‌ها و پیامک‌ها و همجنین دسترسی به محیط‌های اینترنتی است.

وی افزود: نارتب یک تبلت تجاری است که از سخت‌افزار تا نرم‌افزار و سیستم‌عامل و حتی سرویس‌های آن به‌طور کامل بر مبنای  نیازسنجی از خانواده‌ها طراحی شده است.

قیمت، لوازم جانبی و دیگر مزایا

گزارشگر صدا و سیما با اشاره به اینکه نارتب به‌عنوان محصولی ایرانی برای ۲۰۰ نفر در مجموعه امین به‌طور مستقیم اشتغال‌زایی کرده است از فرشاد بوساری معاون بازاریابی این شرکت درباره مزایای این تبلت پرسید و بوساری در این باره ابراز داشت: قیمت نارتب نسبت به تبلت‌های مشابه در بازارِ ما رقابتی است، لوازم جانبی آن تکمیل است و چون کاربران این تبلت کودک و نوجوان هستند از دید فیزیکی در برابر ضربه مقاوم است.

سامانه اختصاصی و یکپارچه توزیع محتوا

تعدد کاربران آموزشی برای استفاده از این محصول سبب شد تا نخبگان فناور به فکر یک سیستم هوشمند توزیع‌کننده محتوا باشند تا چالش‌های پیش‌رو را قبل از وقوع حل کنند.

توحید سرابچی معاون فنی این شرکت با اعلام اینکه یک حساب کاربری اختصاصی بجای حساب کاربری گوگل روی این تبلت ساخته می‌شود، تصریح کرد: با این حساب کاربری اختصاصی دیگر اطلاعات کاربر در اختیار گوگل نیست بلکه در سامانه ما وجود دارد و از طریق آن همه سرویس‌های بومی به کاربران کودک و نوجوان نارتب ارائه می‌شود.

نارتب بستر ارائه محتواهای بومی تولیدکنندگان ایرانی

این تبلت که بستر مناسبی برای ارائه محتواهای بومی تولیدکنندگان ایرانی است، نیازمند حمایت‌های دولتی است.

بوساری، درباره نیازهای حمایتی و چالش‌های تجاری تولید نارتب ابراز داشت: برای اینکه رقابت عادلانه‌ای میان ما و برندهای معتبر خارجی ایجاد بشود تقاضای ما از مسئولان این است که تا جایی که می‌شود از قاچاق کالاهای خارجی به داخل کشور جلوگیری بشود، ما انتظار نداریم واردات آنها را محدود کنند، چون مردم خودشان می‌توانند انتخاب کنند که تبلت ما یا هر برند دیگر را بخرند.

در پایان گزارشگر اعلام کرد: تولید گوشی همراه داخلی در زمره اهداف امسال مجموعه راهکارهای هوشمند امین است.  تلاش شده در این حوزه با سرمایه‌گذاری مناسب، محصولاتی که تا به حال در کشور وجود نداشته و مورد نیاز بوده با تلاش نخبگان داخلی بومی‌سازی بشود.

گفتنی است این گزارش در اخبار سراسری ساعت ۲۱ پنجم فروردین ۱۴۰۰ از شبکه یک سیما پخش شد.


دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

Solve : *
18 − 5 =