چی خوبه در شبکه کودک
۰
۱۹۳۹

«چی‌خوبه» مرجع دسته‌بندی انیمیشن‌های شبکه کودک شد

از این پس «چی خوبه» به‌عنوان مرجع تحلیل و رده‌بندی سنی انیمیشن‌های شبکه پویا و نهال صدا و سیما مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چی‌خوبه یک سرویس رایگان تحلیل انیمیشن‌ انارستان است، کارشناسان چی‌خوبه انیمیشن‌ها را با توجه به سن، جنسیت و علایق کودکان و نوجوانان متناسب با شاخص‌های روانشناختی و تربیتی، دسته‌بندی می‌کنند و در همین راستا برای نخستین بار در ایران نظام‌نامه رده‌بندی سنی برای تحلیل محتوای انیمیشن‌ها با هدف راهنمایی والدین در انتخاب انیمیشن مناسب را تدوین کرده‌است.

شبکه پویا و نهال صدا و سیما که شبکه‌ تخصصی کودکان است، از دیروز سرویس‌ چی‌خوبه را به‌عنوان مرجع تحلیل و دسته‌بندی انیمیشن‌ها معرفی کرد و در همین زمینه بخش ثابتی را در شبکه کودک برای پخش ویدئوهای کوتاه تحلیلی چی‌خوبه اختصاص داده است و در همین راستا نخستین ویدئو درباره سریال پاندای کونگ‌فوکار دیروز از این شبکه پخش شد.

محمد سرشار مدیر شبکه پویا و نهال در این بار در صفحه اینستاگرام خود نوشت: به لطف خدا، پخش آزمایشی پیوست سواد رسانه‌ای برنامه‌های شبکه کودک در کانال نهال آغاز شد. چی خوبه، راهنمای مصرف رسانه‌ای سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی است که به کودکان و خانواده‌ها کمک می‌کند محتوای مناسبتری را برای خود انتخاب کنند.

وی  تصریح کرده است: امیدِ شبکه کودک، انارستان، تلوبیون و دیگر مجموعه‌های دغدغه‌مند عرصه‌ی تربیت این است که چی‌خوبه به توانمندسازی خانواده‌ها در حوزه رسانه کمک کند.

سرشار تاکید کرده است: ما بزرگترها باید یاد بگیریم محصولات فرهنگی را مناسب کوچکترها انتخاب کنیم و قبل از مصرف، برچسب‌های راهنمای مصرف را بخوانیم. همانطور که با دقت در همین برچسب‌ها، به نوزادانمان غذای نوجوانان را نمی‌دهیم، باید یاد بگیریم غذای روح آنها را هم درست انتخاب کنیم.

گفتنی است پدران و مادران از طریق سایت چی‌خوبه یا دانلود اپلیکیشن چی‌خوبه از کافه‌بازار می‌توانند از این سرویس به‌صورت رایگان برای انتخاب انیمیشن مناسب فرزندان خود بهره‌بگیرند.


دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

Solve : *
2 + 27 =