۰
۱۸۴۷

بازی دیجیتال را رقابتی می‌‌کنیم هیجان بازی چند برابر می‌شود


ایران بیش از ۳۰ میلیون بازیکن رایانه‌ای دارد. طبق آمار مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرِک) در هر خانواده ایرانی بطور متوسط یک نفر بازی دیجیتال انجام می‌دهد. تقریبا ۷۰ درصد گیمرهای ایرانی در گروه سنی کودک و نوجوان هستند و مشخصا ۸ میلیون گیمر کودک زیر ۱۲ سال داریم. کودکان ایرانی در مجموع روزانه ۱۳ میلیون ساعت برای انجام بازی دیجیتال وقت صرف می‌کنند. کودکان و نوجوانان ۳ تا ۱۹ ساله بیشترین مخاطب بازی‌های موبایلی هستند. رئیس مرکز ملی بازی‌های رایانه‌ای اسفند ۱۳۹۷ از کاهش میانگین سن گیمرها از ۲۱ به ۱۹ سال خبرداده است.

امروزه بازی‌های رایانه‌ای یا دیجیتال محبوب‌ترین سرگرمی کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان بشمار می‌آیند، بازی‌های دیجیتال سبک‌های متنوعی پیدا کرده‌اند و در این میان بازی‌های مختلف اثرات مثبت و منفی در تربیت و پرورش کودکان دارند، بازی‌های خوب جدای از کارکرد سرگرمی در افزایش میزان تمرکز، قدرت محاسباتی و درک از محیط موثر هستند از طرفی توان مهارتی کودکان را بالا می‌برند، پس لازم است برخوردی هدفمند با بازی‌های رایانه‌ای داشته باشیم. سرویس نارلیگای انارستان در زمینه بازی دیجیتال فعال است. گفتگو با علیرضا گودرزی فراهانی مدیر سرویس نارلیگا:


می‌دانیم که نارلیگا سرویس بازی دیجیتال انارستان است، آیا شما در نارلیگا بازی تولید می‌کنید؟ به زبان ساده بگویید کار نالیگا چیست؟

خیر، نارلیگا بازی تولید نمی‌کند، در واقع کار نالیگا برگزاری جام و لیگ بازی‌های دیجیتال اندرویدی است که بصورت انفرادی یا گروهی بازی می‌شوند، نارلیگا بستری به بازی‌سازها می‌دهد که بتوانند بازی­‌های خود را به مخاطبان کودک و نوجوان عرضه بکنند. ناگفته نماند حمایت از تولید بازی‌های دیجیتال داخلی از جمله ماموریت‌های نارلیگا است.

کاربران یا گیمرها چگونه می توانند از نارلیگا استفاده کنند؟ از چه راهی؟

کاربران یا گیمرها می‌توانند بصورت رایگان اپلیکیشن نارلیگا را از سایت نارلیگا (narliga.ir) دانلود بکنند.

بازی‌کردن در نارلیگا چه شرایطی دارد؟

در اصل دانلود بازی‌ها در نارلیگا هیچگونه هزینه‌ای ندارد ولی اگر گیمرها بخواهند در لیگ‌های نارلیگا شرکت کنند و از مزایای آن ( مانند: مسابقات گروهی و امکان برنده شدن جوایز نقدی و غیر نقدی) بهره‌مند بشوند باید حق عضویت بپردازند.

بازی‌سازها چگونه می‌توانند بازی‌های خود را در نارلیگا عرضه کنند؟ از چه راهی؟

بازی‌سازان در سایت نارلیگا و در قسمت توسعه‌دهندگان، پنل ویژه دارند که از طریق آن می‌توانند جام یا لیگ برگزار کنند و به آمار نصب بازی و اظهار نظرهای کاربران دسترسی دارند.

بازی‌ها چه معیاری‌هایی باید داشته‌ باشند که بتوانند وارد نارلیگا بشوند؟

بازی‌ها باید برای رده سنی کودک و نوجوان بر اساس نظام رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای تهیه شده باشند. ملاک‌های اصلی نارلیگا مطابق سند ESRA بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای است که بازی‌سازان دیجیتال با رعایت آن می‌توانند بازی‌های خود را رده بندی بکنند و برای ما ارسال کنند.

نارلیگا چه امتیازهایی برای بازی‌سازها و گیمرها دارد؟

بازی‌سازان می‌‌توانند از مزایایی همچون برگزاری لیگ بهره بند شوند و البته امکان در آمد‌زایی نیز از لیگ خواهند داشت و در اصل شریک نارلیگا می‌شوند که این بدین معناست که نارلیگا برای بازی آنها تبلیغ هم می‌کند.

موفقیت در بازی‌های انفرادی صرفا در کسب امتیاز خلاصه می‌شود اما با نارلیگا گیمرها رقابت کردن در بازی‌های انفرادی را تجربه می‌کنند و   از جوایز متنوعی که بازی‌سازان و گروه نارلیگا برای لیگ‌ها در نظر گرفته اند بهره مند می‌شوند.


دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

Solve : *
15 + 10 =